Direktlänk till inlägg 11 februari 2015

Är jag bara en nanny?

Av lifeisupsidedown - 11 februari 2015 23:45

Idag märkte jag en sak. Det verkar som att min familj ser mig som en nanny och hembiträde. Att jag ska ta reda på alla andras skit och fixa så att allt fungerar när det är jobbigt hemma. Att man bara antar att jag kan sitta barnvakt till min lillebror (på sex mån). Att jag tar han om elden, hunden, maten, tvätten och allt annat som måste fixas. Det är bara jag som har ett ansvar, bara jag som måste. Medan alla andra bara kan kom och gå som de vill. 



Idag har jag suttit barnvakt till min lillebror nästan hela dagen. Jag blev inte riktigt frågad. Utan mamma sa på onsdag ska vi på möte så du måste ta han om Lilleman. Inte så att har du tid, eller har du andra planer. Utan du har inte något val. Det känns som jag inte kan göra upp några planer eftersom jag kanske måste sitta barnvakt i sista sekunden för att morsan måste iväg. Jag vet inte hur många gånger hon eller hennes sambo kommit upp till mig mitt i natten eller på morgonen och sakt att jag måste gå ner och ta honom för att de måste rusa in på sjukhuset eller att syrran håller på få ett utbrott och håller på att vända huset upp och ner. Visst då kan jag förstå eftersom de har inget annat val. Men när det är mitt på ljusa dagen och de ska iväg ovh göra något som de egentligen kan ta med honom känns det så jobbigt och onödigt. Och ska de ta med honom så tvingar de med mig så att jag tar hand om honom så att de slipper det ansvaret. 


Är det inte nu som jag ska leva mitt eget liv? Ta hand om mig själv? Hitta på saker med kompisar och fixa historier som jag kan berätta för mina barn en dag. Istället för att ta hand om min upp och ner vända familj.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lifeisupsidedown - 31 mars 2015 18:35

Nu är man hemma igen. Kom hem igår efter klockan sex. Ångrar redan att jag åkte hem, känner mig inte hemma när jag är hemma. Det känns så konstigt och fel. Det är bråk, tjafs och skrik hela tiden. Vet inte vart jag ska ta vägen för jag vet inte om ja...

Av lifeisupsidedown - 24 mars 2015 07:46

Nu är man hemma hos pappa och tar hand om barnen där. Men har inte behövt kliva upp sex på morgonen idag och igår eftersom pappa hade ingen jobb så nu känner man sig nästan lite bortskämd. Undrar hur det blir i morgon när man måste kliva upp klockan ...

Av lifeisupsidedown - 17 mars 2015 17:38

Hua vilken helg, början på veckan det har varit. Syrrans pojkvän fick hämta alla hans saker igår med hjälp av hans systers flickvän. Men när han kom dit hade de tagit undan och gömt saker som var hans. Sen börja de hitta på ursäkter för att få honom ...

Av lifeisupsidedown - 11 mars 2015 21:18

HUR FAN KAN VUXNA MÄNNISKOR KASTA UT SITT EGET BARN?!!! Lilla syrrans pojkvänn har blivit utkastad bara för att han har börjat frågesätta saker hemma. Bara för att lilla syrran har öppnat upp hans ögon. De klarar inte av att barnen tänker själv och g...

Av lifeisupsidedown - 6 mars 2015 12:45


Idag for jag in till stan för att träffa en kompis som jag inte har träffat sedan vi tog studenten förra året. Det kändes så konstigt, vi var som systrar när vi gick i skolan och helt plötsligt träffades vi inte på nio månader. Men det finns ju flera...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards