Direktlänk till inlägg 6 mars 2015

Träffade en vän

Av lifeisupsidedown - 6 mars 2015 12:45

Idag for jag in till stan för att träffa en kompis som jag inte har träffat sedan vi tog studenten förra året. Det kändes så konstigt, vi var som systrar när vi gick i skolan och helt plötsligt träffades vi inte på nio månader. Men det finns ju flera orsaker till det. Både hon och jag ha det jobbigt hemma. Fast helt olika saker som gör så att vi har det jobbigt. Kanske det var därför vi har en sådan speciell vänskap för att vi förstår att vi inte kan förstå hur jobbigt hur den andra har. För det är ingen annan än en själv som vet hur en själv känner och det är bara en själv som vet när de är redo för en förändring. 


Först gick vi in på alla affärer och kollade runt och det tog väl en halvtimme. Eftersom det är så få affärer. Sedan tog vi och fikade prinsessbakelse. Vi satt där i över två timmar och bara pratade. Vi båda behövde verkligen prata ut oss. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Sedan gick vi runt hela staden och fortsatte vårat samtal. när klockan var två gick vi till busstationen för att se när min buss hem gick och vi kom precis fem minuter innan den skulle gå så vi tog farväl och bestämde att det inte får gå så här långt till nästa gång vi träffas igen.


   



Sedan när jag kom hem så var det tjafs och bråk som vanligt. Det slutade med att jag satt mig i badet med lillebrorsan så att både han och jag skulle slippa höra allt. Efter att han skvätt ner hela badrummet så sköljde jag av oss. Han blev inte så glad när jag lyfte upp han. Han skulle helst vilja bo i badkaret. Han somnade nästan på engång så jag gick upp till rummet och stannade där hela kvällen. För var det inte morsan och hennes sambo som tjaffsa så var det syrran och hennes pojkvänn. När klockan närmade sig halv tio fick jag nog så jag startade spotify och dunkade musik så att jag skulle få en chans att somna och tills slut så somnade jag in.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lifeisupsidedown - 31 mars 2015 18:35

Nu är man hemma igen. Kom hem igår efter klockan sex. Ångrar redan att jag åkte hem, känner mig inte hemma när jag är hemma. Det känns så konstigt och fel. Det är bråk, tjafs och skrik hela tiden. Vet inte vart jag ska ta vägen för jag vet inte om ja...

Av lifeisupsidedown - 24 mars 2015 07:46

Nu är man hemma hos pappa och tar hand om barnen där. Men har inte behövt kliva upp sex på morgonen idag och igår eftersom pappa hade ingen jobb så nu känner man sig nästan lite bortskämd. Undrar hur det blir i morgon när man måste kliva upp klockan ...

Av lifeisupsidedown - 17 mars 2015 17:38

Hua vilken helg, början på veckan det har varit. Syrrans pojkvän fick hämta alla hans saker igår med hjälp av hans systers flickvän. Men när han kom dit hade de tagit undan och gömt saker som var hans. Sen börja de hitta på ursäkter för att få honom ...

Av lifeisupsidedown - 11 mars 2015 21:18

HUR FAN KAN VUXNA MÄNNISKOR KASTA UT SITT EGET BARN?!!! Lilla syrrans pojkvänn har blivit utkastad bara för att han har börjat frågesätta saker hemma. Bara för att lilla syrran har öppnat upp hans ögon. De klarar inte av att barnen tänker själv och g...

Av lifeisupsidedown - 4 mars 2015 15:04

Efter att knappt varit hemma en dag så tog jag min dator och åkte upp till mina syskons pappa. Jag klarade inte av att vara hemma. Jag stod som ett frågetecken och funderade på vem som var mest dum i huvudet. Vet inte hur många gånger min morsa sa ti...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards